Offerillan historia ja toiminta pähkinänkuoressa
Kauppalehti kertoo, että Offerilla on vuonna 2016 perustettu yritys, joka on kehitetty kuluttajille suunnattujen paikallisten tarjousten markkinapaikaksi verkossa. Se on siis vähän kuin edesmennyt Groupon, joka kannattamattomana lopetti toimintansa Suomessa. Itse asiassa suurin osa firman työntekijöistä on Grouponin entisiä työntekijöitä. Asiakastiedon mukaan Offerillan liikevaihto vuonna 2016 oli noin 928 000 € ja vuonna 2017 jo lähes 1,5 miljoonaa euroa (vertailun vuoksi Groupon teki Suomessa parhaimmillaan 12 miljoonan euron liikevaihdon). Liiketulos Offerillalla oli vielä hivenen pakkasen puolella. Offerillan perustajien mukaan yhtiötä hyödyntävät mainostajat tavoittavat tällä hetkellä viikoittain yli 300 000 asiakasta. Offerilla toimii pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa. Jos asut jossain pikkupaikkakunnalla, niin silloin tästä markkinapaikasta ei ole sinulle todennäköisesti hyötyä.
Jos väännetään siis rautalangasta, niin yritykset saavat Offerillan kautta palveluilleen näkyvyyttä ja uusia asiakkaita. Asiakkaat, eli palvelun käyttäjät saavat pikkurahalla kokemuksia ja elämyksiä. Win-win-tilanne molemmille. Offerilla puolestaan ansaitsee Grouponin tapaan veloittamalla komission välittämistään diileistä. ”Esimerkiksi kauneushoitoloilla, partureilla ja ravintoloilla on hiljaisia hetkiä, jolloin yrittäjä ja henkilökunta ovat tyhjän panttina. Me autamme yrittäjää täyttämään tyhjää kapasiteettia, ja kuluttajat saavat samalla palvelun edullisesti”, Offerillan toimitusjohtaja Ollikkala sanoo.
Omat kokemukseni
Mitä kaikkea olen sitten Offerillan kautta ostanut? Kesäisin siellä on usein erilaisia melontaan ja suppailuun liittyviä tarjouksia, joita olen hankkinut. Myös testaamiini seikkailupuistoihin on löytynyt tarjouksia. Kesälomalla 2018 kävimme veljen kanssa Merimaailma Sea Lifessä, johon liput oli hankittu Offerillasta. Hinta oli 18 e kahdelta (normihinta 30 e). Tänä vuonna palvelusta on voinut ostaa myös lahjakortteja 50 % alennuksella Fiksuruoka-verkkokauppaan (arvosteluni tästä). Ehkäpä uusin käyttämäni tarjous Offerillan kautta on ollut juuri avattu Extreme Esport -aktiviteettipuisto, josta olen kirjoittanut kokemuksia (lue arvostelu tästä).
Listaan alle muutaman suosituimman tarjouksen, joiden uskoisin kiinnostavan blogiani lukevaa suurta yleisöä. Jos klikkaat linkkiä ja ostat tarjouksen, niin tuet samalla pienellä summalla blogini jatkumista ja kehittymistä. Ainakin tuohon Matsmartin tarjoukseen jo tartuin, niin pääsee palvelun myöhemmin myös arvioimaan tässä blogissa. Jos et ole vielä Extreme Esport -aktiviteettiareenaa kokeillut, niin sitä tarjousta ainakin voin erittäin lämpimästi suositella.
- 15€:n arvoinen lahjakortti Matsmart-verkkokauppaan vain 1€
- Liput Extreme Esport -aktiviteettiarenalle alk. 10€ (säästä jopa 56%)
- Kaikki Suomen HopLopit! Lippu nyt vain 12€ (säästö 33 %)
- Polkupyörän kattava syyshuolto tai täyshuolto alk. 29€ (säästä jopa 72%)
- Suun terveyspaketti sisältäen mm. hampaiden tarkastuksen ja hammaskiven poiston vain 49€ (säästä 81%)
- Hiustenleikkaus, tehohoito ja päähieronta 29€ (säästä 62%)
Viimeistään oman kesäloman kynnyksellä kannattaa tsekata Offerillan tarjontaa ainakin Tekeminen-kategoriassa. Jotain kivaa löytyy aina edulliseen hintaan. |
Offerillan käyttö on kätevää, kun diilin voi ostaa netistä. Ostosta saa sähköpostiin lahjakortin, jota näyttää sitten kassalle vaikka kännykän näytöltä. Offerilla on myös täysin suomalainen palvelu. Jos yllä luetellut tarjoukset eivät jostain syystä kiinnosta sinua, tai haluat löytää vaikkapa lähimmät ravintolatarjoukset, niin ei muuta kuin selaamaan Offerillan tarjouksia. Nyt kannattaa viimeistään tutustua, koska koodilla: tervetuloa10 saa 10% lisäalennuksen jo ennestään edullisista hinnoista.
Ei ole vähään aikaan tullut kirjoitettua offerillasta kun en ole ostanutkaan sieltä mitään hetkeen. Raflat on ollu aika pitsaan ja nepalilaiseen keskittyviä eikä ole ollut mielenkiintoisia escape roomejakaan. Toivottavasti tarjonta hiukkasen piristyisi :D
VastaaPoistaMuistelinkin, että pidit noista escape roomeista. Toivotaan, että tarjonta lisääntyy. Itse toivoisinkin enemmän tekemistä tuonne. Aika paljon on keskittynyt kauneuteen ja hyvinvointiin. Ravintolatkin aika kaukana omilta huudeilta ja autoa kun en omista, niin se kategoria on tarpeeton itselleni.
PoistaJos liikevaihdolla miettii, niin aika kaukana tuo 1,5 miljoonaa on vielä Grouponin 12 miljoonan ennätyksestä. Paljon saa siis vielä kasvaa ja tarjontaa lisätä, jos saappaat haluaa täyttää. Vähän hankala Offerillaa myös mainostaa esimerkiksi blogissa, kun omasta mielestäni bannerit ovat todella tylsiä ja myyntiä ei oikein kerry.