10. heinäkuuta 2016

K-ruoka mobiilisovellus - Kauppakaveri taskussa

Kun kaupan aukioloajat vapautuivat vuoden 2016 alusta, niin nyt myymälät saavat olla vapaasti auki. Ihan hyvä, että ruokakaupassa voi käydä nyt myös myöhään illasta tai vaikka aikaisin viikonloppuna. Itseäni ei yhtään huvita jonotella kaupan kassalle samaan aikaan, kun kaikki muutkin sinne ruuhkahuippuna rynnistävät. Mieluummin teen ostokseni vähän hiljaisempaan aikaan, kun tilaa ja rauhaa on tarpeeksi. Ei tarvitse väistellä rollaattorilla hitaasti eteneviä eläkeläisiä tai ihmisiä, jotka kärryillään tukkivat kulkuväylät, kun jostain kumman syystä haluavat vaihtaa kuulumiset vaikkapa juuri siinä ahtaan maitohyllyn äärellä. Vapaat aukiolot aiheuttavat asiakkaalle tietysti sen ongelman, että Nostradamuskaan ei tiedä tai osaa ennustaa kaupan aukioloja. Kätevämmin ne näkeekin ehkä K-ruoka mobiilisovelluksella, joka tarjoaa paljon muitakin etuja.



Mobiilisovelluksesta löydät

  • Usein ostetut tuotteet ja jaettavan ostoslistan
  • Henkilökohtaiset edut
  • Oman kaupan aukioloajat, tarjoukset ja K-kaupat kartalla
  • Kertyneet plussapisteet ja edut rahassa
  • Reseptitietokanta (lähes 6 000) ja omat suosikkireseptit

Uusi K-ruoka-mobiilisovellus on ollut ladattavissa kaikille mobiililaitteille jo jonkin aikaa. Itse en aluksi juurikaan lämmennyt sovelluksen käytölle. Ihan näppärä ja toimiva, mutta vähän turha härpäke, ruokareseptit eivät kiinnosta yhtään. Sovellus on kuitenkin paljon muutakin ja on nyt löytänytkin tiensä kännykkääni. Miksi? Listaan tässä pari itseäni kiinnostavaa ominaisuutta. Älykkäät toiminnot tekevät ostoslistan suunnittelusta ja kaupassa käymisestä entistä helpompaa. Sovellusta käyttääkseen pitää omistaa K-Plussa-kortti, koska sen tiedoilla kirjaudutaan ensimmäistä kertaa mobiilisovellukseen. Plussa-kortin tietojen avulla sovellus pääsee käsiksi käyttäjän mieltymyksiin ja kulutustottumuksiin. Sovellus luo personoidun ostoslistan, eli eniten ostamasi tuotteet. Suurin osa meistä ostaa ruokakaupasta joka kerta lähes samoja tuotteita, joten tällainen ostoslista on kätevä. Itse asiassa se on jopa pelottavan tarkka, sehän tietää jo etukäteen, mitä aijon kaupasta ostaa. Katselin, että 30 ostetuinta tuotettani mobiilisovelluksessani muodostavat varmaan 95 % ruokakaupan ostoksista (10 ostetuinta tuotetta jo varmaan 70%). Tästä kun vähän visioi tulevaisuuteen, niin kohta tällä mobiilisovelluksella voisi tilata kätevästi yhdellä napin painalluksella ruokatarvikkeet kotiin.

Ostoslistan ohessa sovelluksesta on tietenkin kätevä katsoa, milloin oma kauppa olikaan auki ja paljon plussapisteitä on kertynyt. Toinen mainitsemisen arvoinen ominaisuus on kaupan näyttämät edut ja etenkin omat edut. Sovelluksella voi tietenkin tarkastella samoja tarjouksia, joita kaupan mainoslehtisillä yms. mainoksistakin löytyy. Omiin etuihin on kuitenkin personoitu alennuksia, joita muista mainoksista tai listahinnoista ei löydy. Katsoessasi siis kaupan hyllyn hintalappua, voi tuote kaikesta huolimatta olla alennuksessaa. Esimerkiksi Elovenan välipalakeksit 300g (kätevä esim. eväänä pyöräillessä) normaalihinta 2,99 euroa. K-ruoka mobiilisovelluksen kautta tarjouksena 2,39 euroa. Alennus noin 20 %. Tietysti kaikki plussakortin haltijat saavat tuotteen kassalla samalla alennushinnalla, mutta vain mobiilisovelluksen haltijat, jotka ovat näitä paljon ostaneet tietävät sen olevan tarjouksessa.

Bonuksena mobiilisovelluksen latauksesta ja käytöstä saa myös ilmaisen lahjan. Alkuvuodesta se on ollut mansikkahillo, tällä hetkellä se on rasiallisen Fazerin suklaata (hinta noin 5 euroa). Mikä parasta, jo mobiilisovelluksen haltijatkin voivat käyttää "ensikertalaisen" edun. Todennäköisesti siis K-ruoka mobiilisovelluksen käyttäjä saa siis jonkun ilmaisen tuotteen aina kolmen kuukauden välein. Suklaatarjous on voimassa 31.7. ja suklaarasian voi kännykkää ja sen tarjousta näyttämällä lunastaa mistä tahansa K-ruokakaupasta.

Vaikka K-ruoka mobiilisovellus onkin ihan kätevä, ilman sitäkin kyllä pärjää. Voihan ne kaupan aukiolot tarkistaa netistä, jos haluaa asioida poikkeavaan aikaan. Ostoslistankin voi kirjoittaa käsin, luottaa omaan muistiinsa tai mennä kauppaan ihan fiilispohjalta. Euron tai kahdenkaan säästö eduissa ja tarjouksissa kuukaudessa ei vielä tee miljonääriä. Köyhät, opiskelijat ja muuten persaukisethan niitä tarjouksia metsästää, rikas ei niitä tarvitse :) Ilmaiset tuotteetkaan eivät välttämättä ole juuri itselle niitä, joita tulisi muuten käytettyä tai ostettua. Olitpa äskeisistä samaa mieltä tai et, niin K-ruoka mobiilisovellus kulkee kuitenkin kätevästi taskussa ja toimii käyttäjäystävällisesti ihan todellisuudessa. Kukaan ei pakota sen käyttöön, jos tarvetta ei löydy. Suosittelen kuitenkin ainakin kokeilemaan.

4 kommenttia:

  1. Minä olen joskus laiskuuttani käyttänyt k kaupan keräilypalvelua eli että teen tilauksen netissä, ja kauppa kerää ruuat valmiiksi ja haen ruuat autolla. Ihan näppärä, mutta sama aika varmaan menee kokonaisuuteen kuin, jos itse kiertäisi ruuat kärriin. Tilaukseen saa mennään helposti 15 min aikaa. Toki hyvä palvelu jos jalat kipsissä tai liike muuten rajoittunut. Mutta Lidl on minun suosikki, jota ei voita mikään. Se on halpa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajankäytöllisesti ei kuulosta "säästöltä". Oma kauppani on ihan 5 minuutin kävelymatkan päässä, joten autoa en reissuun tarvitse ja tuntuisi oudolta tilata ruoka suoraan kotiin. Toisaalta jos asuisin vähän kauempana ruokakaupasta, niin keräyspalvelussa ja kotiinkuljetuksessa voisikin olla jo järkeä. Vielä jos homma olisi tavallaan automatisoitu eniten ostettujen tuotteiden osalta, kuten mobiilisovelluksen kauppalista.

      Poista
  2. Kesko on kyllä hyvin optimoinut ton käyttäjähankinnan sovellukselleen - mansikkahillo / kahvipaketti / suklaarasia per lataus & rekisteröinti on hyvä diili Keskolle. Jopa meikäläisen äiti kehotti lataamaan sovelluksen ilmasen kahvipaketin perässä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän me suomalaiset tämä osataan. Ilmaisen tuotteen takia, esim ämpärin tai kahvipaketin takia tullaan jonottamaan vaikka kuinka kaukaa. Hullunkurista sinänsä, koska ilmainen tuote tai palvelu yleensä arvostetaan arvottomaksi. Tässä markkinointitapauksessa se toimii, koska ilmainen lahja ja siten myös tavallaan sovelluksen arvo on käyttäjille tiedossa. Sovelluksen arvo on siis vähintään suklaarasian verran, eli noin 5 euroa.

      Itse sain muuten tästä sovelluksesta vinkin veljeltäni, joka kertoi ilmaisesta mansikkahillosta :)

      Poista