tag:blogger.com,1999:blog-487169339995897542.post4488859264242629655..comments2024-03-22T18:52:18.970+02:00Comments on Downshiftaus - Elämän Leppoistaminen: Nojapyörällä lujaa ja kauas - Velomobiilin eli kinnerin edut pyöräilyssäJarmo Vestolahttp://www.blogger.com/profile/06074526173843440412noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-487169339995897542.post-951348258906054382015-11-12T17:01:25.799+02:002015-11-12T17:01:25.799+02:00Kiitos linkeistä, pitää sivusilmällä ruveta noita ...Kiitos linkeistä, pitää sivusilmällä ruveta noita kauppapaikkoja seuraamaan. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että olisin kallistumassa HP Velotechnikin taitettaviin malleihin: http://www.hpvelotechnik.com/produkte/index_e.html<br /><br />Jokin Gekko tai Scorpion malli noista olisi katettua velomobiilia halvempi ja saisi säilytettyä vielä hyvin kerrostalossa. Ei tosin vedä kauneudessa vertoja katetuille malleille, mutta jostainhan se harrastus pitää aloittaa. Katsellaan ja pohdiskellaan...Jarmo Vestolahttps://www.blogger.com/profile/06074526173843440412noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487169339995897542.post-92106994833683803522015-11-10T07:20:39.629+02:002015-11-10T07:20:39.629+02:00Moi!
Mielenkiintoinen artikkeli. Itsekin olen kova...Moi!<br />Mielenkiintoinen artikkeli. Itsekin olen kovasti suunnitellut kinnerin hankintaa. Kalliitahan ne on tavalliseen pyörään verrattuna. Toisaalta, jos hintaa vertaa autoon, niin ei se hinta niin kalliilta enään tunnukaan. Käytettyjä kinnereitä saa melko edullisesti maailmalta. Jopa suomalaisen nojapyöräfoorumin myyntiosastolla vaihtaa kinnerit omistajiaan aina silloin tällöin. Euroopasta kannattaa käytettyjä etsiä ainakin ligfiets.net sivustolta.<br /><br />http://en.ligfiets.net/advertisement<br />http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewforum.php?f=4&sid=764e8320b1c63e805c317e1c7e9650e4<br /><br />Tässä erään foorumilaisen tarina käytetyn Questin hankinnasta http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=25&t=4151Sauli Nurilahttp://www.saukki.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487169339995897542.post-11703185849952008242015-03-06T16:56:17.742+02:002015-03-06T16:56:17.742+02:00Kiitos kehuista. Aihe on niin mielenkiintoinen, et...Kiitos kehuista. Aihe on niin mielenkiintoinen, että vähän innostuin :) Enemmänkin olisin pystynyt kirjoittamaan, mutta juttu olisi mennyt jo liian tekniseksi.<br /><br />Oikeastaan nuo kaikki erilaiset pyörätyypit menevät iloisesti vähän sekaisin. Se mitä tarkoitat on nojapyörä. Jos nojapyörä on kokonaan katettu, sitä kutsutaan kinneriksi. Nojapyöristä on sitten erilaisia malleja kaksipyöräisistä kolmipyöräisiin ja soudettavista käsivoimin liikkuviin. Taidan artikkelissa itsekin käyttää noita vähän miten sattuu. Kaupunkioloihin noita pyöriä on harvoin tarkoitettu, vaan pidemmille ja tasaisemmille matkoille, joissa suurempaa nopeutta on helppo ylläpitää ja menopelin parhaat ominaisuudet tulevat esiin. Itse en halua edes maantiepyörällä yrittää sukkuloida pitkin keskustan kapeita katuja täynnä ihmisiä. Siihen jos yrittää sitten kinneriä sovittaa, niin itku varmasti tulee. Peruspyörä on tähän yhtälöön varmasti toimivin ja halvin ratkaisu.Jarmo Vestolahttps://www.blogger.com/profile/06074526173843440412noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487169339995897542.post-37222978678538675832015-03-06T09:45:54.190+02:002015-03-06T09:45:54.190+02:00Tosi perusteellisen tietopaketin olet tehnyt! :)
K...Tosi perusteellisen tietopaketin olet tehnyt! :)<br />Kinneri on ilmeisesti siis aina tuommoinen katettu "sukkula". Miten nimitetään sitten pyörää, jota myös ajetaan takakenossa nojaten, mutta joka ei ole katettu? Niitä näkee Helsingissä jonkin verran.<br />Itse ajan kaupunkialueella peruspyörällä. Ihmisiä on ympärillä sen verran, että täysiä pääsee tosi harvoin. Nopeuden kasvattamisesta ei siis ole mitään hyötyä, mutta toki energian kulutuksen pieneneminen kuulostaisi hyvältä.Veera Saloheimohttps://www.blogger.com/profile/15193646543202276289noreply@blogger.com